Projekty
Projekty :
1) realizujeme : od 1.9.2019 -31.8.2021
Dotační program : MŠMT-OPVV:
" Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování "
Výzva č. 02_18_063 Šablony II.
Název projektu: : Šablony II._MŠ Kamenice
Reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0015612
Doba trvání : 24 měsíců
Popis: Aktivity projektu jsou zaměřeny:
- na personální podporu školního speciálního pedagoga
- na podporu profesního rozvoje předškolních pedagogů formou supervize
- na podporu vzdělávání pedagogů
- na podporu sdílení zkušeností pedagogů z rúzných škol prostřednictvím vzájemných návštěv
- na podporu využití ICT ve vzdělávání
- směrem k rodičům formou realizace odborně zaměřených tematických setkávání rodičů za účasti externího odborníka .
Projekt je financován z fondů EU ESIF a státním rozpočtem ČR.
2) Projekt OP VVV:
Název: MŠ Kamenice - Šablony I. - ukončeno.
Reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0005042
Popis: Aktivity projektu jsou zaměřeny:
- na podporu dětí s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory /se speciálními vzdělávacími potřebami,
- na podporu vzdělávání pedagogů
- na podporu individualizace vzdělávání v MŠ
- směrem k rodičům formou realizace odborně zaměřených tematických setkávání rodičů za účasti externího odborníka .
Projekt je financován z fondů EU ESIF a státním rozpočtem ČR.
2) Název programu:
„Podpora zabezpečení mateřských škol a základních škol tvořených třídami 1. stupně s počtem tříd do pěti“,č.j.: MSMT-34035/2016-1.
Neinvestiční dotační program MŠMT ze státního rozpočtu pro rok 2017.
Název projektu: Zabezpečení MŠ Kamenice
Rozhodnutí č. 17678-0191/2017-7
Účel dotace: Vyrovnání úrovně zabezpečení škol na základní úroveň zabezpečení dle Minimálního standardu bezpečnosti č.j.: 1981/2015-1 z 20.2.2015.
MŠ Kamenice získala 100 % celkových způsobilých výdajů projektu na kamerový systém objektu.
3) Projekt ŠIKULA
- podpora polytechnického vzdělávání v mateřských školách
Číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/48.0025
Název operačního programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 7.1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
Název výzvy: Žádost o finanční podporu z OPVK - IPo – oblast podpory 1.3 - Výzva č. 48
Doba trvání projektu: 11 měsíců, od 11.8. 2014 do 30.6. 2015
Rozpočet projektu: 5 891 027,52 Kč
Koordinátor projektu: Jiří Pavelka
Nositel projektu: ZO ČSOP Vlašim http://www.csopvlasim.cz/
Polytechnická výchova (PV) rozvíjí znalosti o technickém prostředí a pomáhá u dětí vytvářet a fixovat správné pracovní návyky. Posiluje zájem o technické obory a podporuje touhu tvořit. Patří sem i používání jednoduchých nástrojů, netradičních
materiálů a techniky jejich zpracování.
Cílem projektu Šikula je podpora profesního rozvoje učitelů mateřských škol v oblasti polytechnického vzdělávání prostřednictvím budování metodických i praktických dovedností.
Zapojením do projektu získá mateřská škola
1. profesní rozvoj, motivaci a finanční ohodnocení zapojených učitelů
2. materiální podporu v podobě nástrojů, materiálu, výukových pomůcek aj.
3. metodickou podporu v podobě vzdělávacích materiálů, literatury aj.
4. refundaci mzdových nákladů škole v souvislosti s pobytem učitelů na seminářích
Hlavní části projektu ŠIKULA (klíčové aktivity)
1. Semináře pro učitele mateřských škol (Teoretická průprava učitelů k polytechnické výuce)
2. Praxe učitelů a mentoring při zavádění polytechnicky orientované výuky v MŠ
3. Vývoj výukových programů a metodické podpory pro polytechnickou výuku
4. Evaluace projektu Šikula
4) Program podpory digitalizace škol EDULAB
REGISTRACE ŠKOL
Realizátorem Programu podpory digitalizace škol 2014/2015 je nezisková organizace EDUkační LABoratoř | EDULAB ve spolupráci s Kontem BARIÉRY a dalšími partnery. Hlavním cílem programu je digitalizace škol, zvýšení využívání informačních technologií ve školách a jejich dlouhodobá podpora ze strany neziskových organizací a soukromého sektoru. Do programu se mohou zaregistrovat mateřské, základní a střední školy na území České republiky. Ve školním roce 2014/2015 je program otevřen pro prvních 1000 škol, které se zaregistrují.
Cíle programu
- podpora využívání digitálních technologií ve výuce
- podpora aktivních ředitelů škol a učitelů ve snaze využívat digitální vzdělávací technologie
- popularizace využívání digitálních vzdělávacích technologií mezi učiteli, dětmi, rodiči i veřejností
- podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- zvyšování motivace firem ke společenské zodpovědnosti
Výhody programu, které mohou zapojené školy získat
- bezplatný přístup pro celou školu na vzdělávací portál do konce školního roku 2014/2015
- bezplatné akreditované školení zaměřené na práci s digitálním vzdělávacím obsahem a s dotykovými technologiemi
- finanční podpora pro učitele určená na tvorbu digitálního vzdělávacího obsahu
- oceňování ředitelů, kteří se aktivně podílejí na digitalizaci své školy
- možnost získání benefitů od partnerů programu
- možnost zapojení se do soutěží o hodnotné ceny
- možnost účasti v projektech
5 ) Nechci kazy ŠKOLKA
![]() |
je dlouhodobý projekt občanského sdružení Nechci kazy zaměřený na mateřské školy. V rámci projektu jsou děti a pedagogický sbor pravidelně školeni v oblasti zubní hygieny. Mateřské školy bojující proti zubnímu kazu nepečují jen o zuby, ale hlavně o zdraví dětí. Hlavním cílem tohoto projektu je se zaměřit nejen na prevenci a ústní hygienu, ale také na vysvětlení detailů jednotlivých stomatologických výkonů.Mrkvička – vzdělávací a informační podpora mateřským školám
6) M . R . K. V. I. Č . K . A
Mrkvička je dlouhodobým programem Sdružení středisek ekologické výchovy Pavučina (SSEV Pavučina). Jeho realizace začala v roce 2007 a zahrnovala vytvoření sítě mateřských škol se zvýšeným zájmem o environmentální oblast na krajských, resp. celorepublikové úrovni, zmapování potřeb mateřských škol; dále poskytování informační a metodické pomoci mateřským školám v environmentální oblasti na základě zmapovaných potřeb; zprostředkování vzájemné výměny zkušeností pedagogických pracovníků se zpracováním a realizací environmentální oblasti Dítě a svět v rámci školních vzdělávacích programů. Od zahájení realizace projektu v roce 2007 počet škol zapojených v síti převážně rostl, v současné době je v síti Mrkvička zapojeno cca 650 mateřských škol ze všech 14 krajů ČR.
M.R.K.E.V. (Metodika a realizace komplexní ekologické výchovy) je dlouhodobým programem Sdružení středisek ekologické výchovy Pavučina (SSEV Pavučina), který je realizován od roku 2001. Jeho záměrem je vytvářet funkční systémy školního a mimoškolního environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO), rozvíjet a podporovat regionální sítě pedagogických pracovníků, škol a dalších organizací zabývajících se EVVO, podporovat proces vytváření a realizace školních programů EVVO a v posledních letech i podporovat pedagogické pracovníky při začleňování environmentální výchovy jako průřezového tématu do školních vzdělávacích programů. http://www.pavucina-sev.cz/?idm=34
7) Rok s medvídkem NIVEA
Program vychází z požadavků na současné předškolní vzdělávání, jak je stanovuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.Podporuje u předškolních dětí individuální rozvojové možnostia pomocí her a smysluplně navozených tvořivých činností nenásilně ovlivňuje jejich vztah k poznávání a učení.
Hlavní pozornost věnuje dětem, které v přípravě na přechod z mateřské školy do první třídy potřebují pomoc. Připravuje promyšlenou vzdělávací nabídku pro děti s drobnými nedostatky, opožděným vývojem a specifickými vzdělávacími potřebami, které mají odloženou školní docházku.
Je zpracován ve spolupráci s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Gesci nad projektem převzala doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc. Medvídkovi NIVEA vtiskl jedinečnou podobu akademický malíř Gabriel Filcík.
HLAVNÍ CÍLE:
Integrační – poskytuje dlouhodobou citlivou podporu a pomoc dětem s odloženou školní docházkou a specifickými vzdělávacími potřebami – od potíží s neznalostí jazyka, přes odlišnosti v sociokulturním zázemí a vývojové opoždění až ke skutečnému fyzickému hendikepu.
Vzdělávací – kladou důraz na rozvoj individuálních schopností dítěte, rozvíjí činnost dítěte v kolektivu, rodině a podporuje volnočasové aktivity.
Výchovné – učí dítě komunikovat, spolupracovat a ověřovat si získané znalosti. Zaměřují se na položení základu etické výchovy, která úzce souvisí s adaptačním procesem.
STRUKTURA PROGRAMU:
Každý školní rok má jednotící, nosné téma, k němuž se váží veškeré materiály.
Je členěn do dvou fází (podzim/zima a jaro/léto), které na sebe volně navazují. Před zahájením každé fáze jsou veškeré materiály pod dohledem odborníků z oblasti předškolní výchovy testovány ve vybraných mateřských školách.
Soubor materiálů pro pedagoga i děti, tvoří prokomponovaný celek, kde jsou úkoly metodicky uspořádány a odstupňovány podle obtížnosti.
Obsahuje nezávazná metodická doporučení pro pedagogy.
http://www.nivea.cz/Tipy-and-rady/ext/cz-CZ/Medvidek/pro-materske-skoly
87) Projekt ZELENÁ ŠKOLA- provozovatel REMA Systém - 2016
V rámci projektu poskytuje možnost se zbavit vysloužilých elektrospotřebičů prostřednictvím sběrného boxu a tím významně přispívat k ochraně životního prostředí, přírodních zdrojhů a zdravá člověka.